Ons bedrijf
Meer dan 500.000 klanten in Europa. Al 1,5 miljoen gedigitaliseerde films en 15 miljoen gedigitaliseerde dia's.
Ons technocentrum is gelegen in het hartje van de industriële site van KODAK in Chalon-sur-Saône, daar waar de 8 mm- en de Super 8-films meer dan 40 jaar lang (sedert 1963) werden geproduceerd. Een groot deel van ons technici en medewerkers heeft gedurende meerdere jaren voor KODAK gewerkt, in de wereld van de film.
Ons gebouw van 1800 m² dat 24 uur per dag en 7 dagen per week beveiligd is, vormt ons voornaamste digitaliserings- en productiecentrum.
Know-how
Digitalisering van filmrollen
Dankzij onze professionele filmaftasters en onze technologieën kunnen wij een hoge digitaliseringskwaliteit en hoge prestaties leveren :
- We werken met ' beeld per beeld '-verwerving, rechtstreeks op de filmrol (zonder projectie).
- Colorimetrische correctie (verbetering van de kleuren, contrasten, helderheid...).
- De digitaliseringsketting is 100% digitaal (geen enkele analoge behandeling van de beelden).
- De behandeling van beelden na het digitaliseren (door tussenvoeging) maakt het vervolgens mogelijk de film die oorspronkelijk werd gedraaid op 12, 18 of 24 beelden /seconde om te vormen tot een film met PAL-norm 25 beelden / seconde zonder de werkelijke duur van de video te wijzigen.
Digitalisering van cassetten
Dankzij onze informatica- en video-uitrusting kunnen wij een hoogstaand en constant kwaliteitsniveau leveren in alle stadia van het digitaliseringsproces van uw videocassettes:
- Optimalisatie van de video- en geluidssignalen (gebruik van videoluidsprekers, Time Base Corrector, software en uitrustingen voor de chromatische regelingen...).
- Optimalisatie van de compressieregelingen van de gegevens tijdens de codering van de video's zodat dvd's gecreëerd kunnen worden.
Digitalisering van dia's
Onze ingenieurs en technici hebben digitaliseringsrobots ontwikkeld die gebruik maken van professionele optische scanners en uitrusting. Met deze installaties kunnen er meer dan 40.000 dia's per dag worden verwerkt. De dia's worden eerst stofvrij gemaakt en vervolgens gedigitaliseerd..
Dankzij een beeldverwerkingsprogramma worden de bestanden automatisch behandeld om de originele kleuren te herstellen en het contrast te optimaliseren.
Digitalisering van papieren foto's
Hoe oud uw papieren foto's ook zijn (soms meer dan 60 jaar), ze worden systematisch zeer zorgvuldig en nauwkeurig behandeld. De knowhow en de deskundigheid van FNAC Digitalisering België inzake de behandeling van foto’s op papier gaan veel verder dan gewone digitalisering: foto’s ingescand in 600 dpi (waardoor bijwerkingen, vergrotingen,…mogelijk zijn).
Het beveiligd bewaren van uw gedigitaliseerde herinneringen
De opslaginfrastructuren werden specifiek ontworpen om te zorgen voor de bewaring van grote video- en fotobestanden in grote hoeveelheden in een veilige en betrouwbare omgeving . Deze uitrusting is geïnstalleerd in het technocentrum van FNAC Digitalisering België in Chalon-sur-Saône, in het hartje van de industriële site van Kodak Industrie. De toegang wordt 24 uur per dag en 7 dagen per week beveiligd en bewaakt. De opslag gebeurt tegelijkertijd op informaticaservers die geconfigureerd zijn in RAID en op opslagbanden van het type LTO. Dit bewaren op banden gebeurt bovendien systematisch tegelijkertijd op twee verschillende fysieke sites.
Kwaliteitscharter
Onze technische procedures en “kwaliteitscontrole”
FNAC Digitalisering België verbindt zich ertoe de volgende regels na te leven:
- Voor elke bestelling wordt een ontvangstbon opgemaakt waarop duidelijk staat vermeld welke stukken door de klant werden verzonden en wat nodig is om de correcte prestaties af te leveren.
-
Voor elke prestatie worden een opvolgingsfiche opgemaakt waarin voor elke stap het volgende wordt geregistreerd :
- de aard van de prestatie of interventie,
- datum en uur van de interventie,
- de naam van de verantwoordelijke technicus,
- een bevestiging van de goede kwaliteit (of afkeur) van de interventie,
- ueen commentaar met een verklaring van het eventueel opgetreden probleem.
- Voor elke prestatie wordt overgegaan tot een kwaliteitscontrole van de klantbestelling.
- Heel regelmatig wordt het technische platform dat wordt gebruikt voor de prestaties aan een volledige audit onderworpen.
- Zorgen voor een technologische opvolging van de activiteit wat ons moet toelaten om mee te evolueren met de nieuwste technologieën ‘van het moment’ zodat we de servicekwaliteit aan onze klanten permanent kunnen verbeteren.
Onze gedragsregels
FNAC Digitalisering België verbindt zich ertoe de volgende regels na te leven:
- Zijn klanten advies te verlenen en alle objectieve informatie te verschaffen over:
- de voordelen en beperkingen van de voorgestelde producten en prestaties om klanten toe te laten met kennis van zaken een eigen keuze te maken,
- de van toepassing zijnde regelgeving en de evoluties ervan, waarbij er eveneens wordt over gewaakt dat de klanten goed op de hoogte worden gesteld van hun plichten.
- Zich ten overstaan van de klant duidelijk te verbinden :
- door offertes te maken waarin de aard van de voorgestelde prestaties en de doorlooptijd duidelijk worden vermeld,
- door duidelijke servicecontracten op te maken waarin alle elementen zijn opgenomen voor een goed begrip over :
- de verzekerde prestaties,
- de uitvoeringstermijnen,
- de retourbepalingen in geval van een klacht,
- de financiële voorwaarden,
- door de modaliteiten van het telefonische onthaal van de klantendienst vast te leggen.
- professionele interventies :
- door zijn prestaties af te leveren in permanente bekommernis voor de kwaliteit en de veiligheid,
- de beroepsregels na te leven,
- door in te staan voor een snelle uitvoering binnen de gestelde termijnen,
- door zijn personeel op te leiden zowel op technisch vlak als op het vlak van veiligheid om zo te komen tot het best mogelijke competentieniveau.
- loyale en transparante relaties onderhouden met zijn klanten :
- door de in de overeenkomst aangegane verbintenissen na te komen,
- door te zorgen voor een open dialoog en elke vraag te behandelen binnen een redelijke termijn,
- door de technische prestatiedossiers up-to-date te houden.
Partnerschap

KODAK heeft een van zijn belangrijkste industriële sites meer dan 40 jaar geleden gevestigd in Chalon-sur-Saône in Bourgogne. In 2006 heeft FNAC Digitalisering België precies in het hart van deze site zijn technocentrum gevestigd. Heel wat vroegere medewerkers van KODAK hebben het team van FNAC Digitalisering België vervoegd en zo een knowhow aangebracht die in de loop van deze tientallen jaren opgang gemaakt heeft in de geschiedenis van de zilverfilm en de foto.

Met PayPal kan u eenvoudig en veilig online betalen. Dankzij PayPal betaalt u met uw bankkaart zonder dat u het nummer ervan communiceert. Voer eenvoudigweg uw e-mailadres en uw PayPal-paswoord in. De dienst ontdekken PayPal.

UPS is wereldleider op het vlak van expresstransport van pakjes en een grote referentie in de transportwereld en elektronische handel. Geniet tijdens uw digitaliseringsbestelling van de veiligheid en snelheid van de UPS-diensten, waarbij uw pakketten thuis of op uw werkplek afgehaald/geleverd worden.